Že potřebuje naše letiště se stoletou historií opravu, je známo delší dobu. Před časem zazněla z vedení radnice myšlenka na společné využívání přistávací dráhy aeroklubem i místní automobilkou, přičemž IVECO by se na rekonstrukci významným dílem podílelo. Někoho myšlenka zaujala, někdo kroutil hlavou, leč na čas tato záležitost utichla. Probudila se poměrně nedávno v souvislosti s horečnatou investiční aktivitou dosluhujícího starosty města gradující do předvolebního období. Na začátku snad byla myšlenka pustit na runway několik autobusů týdně. Nyní se hovoří o testovacím polygonu, 20 vozech denně a provozu od 6 do 22 hodin. Na letadla najednou nějak není místo. V aeroklubu nastalo zděšení. Je svolán seminář pro zastupitele. Aeroklub má smlouvu s městem o dlouhodobé výpůjčce, IVECO má přislíbené investiční prostředky. Aeroklub argumentuje smlouvou a významem letiště pro celý region, IVECO pomalu přichází se silovými argumenty na téma rozvoj, zaměstnanost apod. Dobré řešení zjevně neexistuje.
Zodpovědní zastupitelé, převážně z řad opozice pátrají. Nechce se jim, kýbl špíny přijde zcela jistě. Výsledek? Na radnici mj. dosud není žádný oficiální dokument, na základě kterého by vůbec přicházelo do úvahy zamýšlet se nad výše zmiňovanou investicí! Navíc je naprosto v rozporu s Územním plánem, který s jiným využitím, než s letištěm, nepočítá! Pro starostu města zjevně maličkost, pro soudného člověka skandál! Zatím poslední třešničkou na dortu je otevřený dopis zastupitelům od jejich kolegy doc. Klímy, ve kterém nepřímo vybízí k nerespektování právního řádu a smlouvy s aeroklubem!!!
Otázka zní: vedou město amatéři, nebo vyznavači pořádků ve východní (rádoby)mocnosti na hranici organizovaného zločinu? Nápovědou budiž starostova extremistická věta z páteční MF DNES: „otevřenost a transparentnost je mor“ !!!???
Dezinformační kampaň je již v plném proudu – “Místo růstu produkce a zaměstnanosti v Ivecu, prý hrozí přesun výroby a nezaměstnanost. Aeroklub údajně porušuje smlouvu o výpůjčce letiště,…“. Proto se opozice, vědoma si významu dominantního zaměstnavatele, nespokojuje se svojí kontrolní úlohou, ale nabízí i řešení. 3-4 lokality mimo letiště velmi pravděpodobně splňují požadavky na parametry polygonu, přičemž min. ta v průmyslové zóně je v souladu s Územním plánem!
Doufejme, že právo a zdravý rozum zvítězí a nedojde k tragikomickému závěru, kdy by výsledkem snahy o rekonstrukci letiště byl jeho faktický zánik!
(nam)
Čvn 15, 2015 - 02:22 AM
Opět jednostranný a rádoby odborný příspěvek. Jenom hlupák může přijít s návrhem, aby se zrušilo letiště, jak vyznívá z článku.Tento článek je cíleně neobjektivní a dost tupým způsobem vydaný. Řešení je, bylo předneseno na Měst.úřadu při společném jednání zástupců města, Iveca a neoficielních zástupců Aeroklubu, kdy jeden z nich si zřejmě popletl jednání s trhoveckým vykřikováním. Jenomže to by musely mít hlavní strany, t.j. Aeroklub zejména, opravdovou vůli řešení hledat – jednoduše: „Kdo chce,hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody!“ Škoda, že nejsou objektivně informováni řadoví členové Aeroklubu,tak jak bylo předneseno v návrhu na Mě.úřadu.
Čvn 19, 2015 - 11:19 PM
Ano, souhlas. Jen hlupák může přijít s nápadem zrušit letiště, čemuž se fakticky rovná nápad jezdit 16 hodit denně po runnway dvaceti autobusy.
Řadové členy aeroklubu velmi rádi poinformujeme o návrzích, které dle vás zazněly na Městě. Jen my o žádných relevantních nevíme… 😉
Děkujeme za vaši ostrou reakci na náš tupý příspěvek.