Rozhovor se starostou Vysokého Mýta Františkem Jiraským

Vysoké Mýto – Odpovědi na otázky týkající se aktuálních vysokomýtských témat – letiště, polygonu a dialýzy

jirasky_small

Pane starosto, jsme si jistě všichni vědomi, jak je prosperita našeho města propojena s úspěchem dominantního zaměstnavatele. Některým spoluobčanům schází jasné vyjádření radnice k podpoře zachování letiště a vybudování zkušební dráhy IVECO jako součásti nedávno oznámené velké investice vedoucí k výraznému nárůstu výroby autobusů.

Rada města již několikrát deklarovala, že podporuje záměr IVECO Czech Republic, a.s. na vybudování zkušební dráhy v prostoru vysokomýtského letiště. Podporujeme rovněž zachování všech parametrů provozu letiště, takže očekáváme, že společnost IVECO Czech Republic  a.s. najde technické řešení umožňující současný provoz zkušební dráhy i letiště.

 

IVECO deklarovalo záměr vybudování zkušební dráhy na letišti veřejně i při jednání se zastupiteli. V případě uváděné věci však nebyl ve vztahu k majetku města, alespoň dle webu Města, dosud žádný návrh Městu Vysokému Mýtu oficiálně doručen. Můžete tuto skutečnost, prosím, okomentovat?

Pokud já vím, opravdu tomu tak je. Ve svém dopise z počátku dubna jsem proto požádal Sylvaina Blaise, šéfa Global Bus IVECO France, o oficiální dokument týkající se požadavku IVECO Czech Republic, a.s. na případné řešení majetkoprávních vztahů dotčených pozemků.

 

O jaké částce je řeč?

O konkrétní částce je nyní předčasné hovořit. Pozemky, na kterých by zkušební dráha měla stát, mají hodnotu řádově několik desítek milionů korun. Pak je zde ještě poplatek za vynětí ze zemědělského půdního fondu, který může být ještě vyšší. Zdá se to trochu nepochopitelné, ale tento poplatek zřejmě bude nutno státu uhradit, přestože pozemky dávno neslouží zemědělské výrobě.

 

Dalším diskutovaným tématem je předpokládané zřízení dialyzační jednotky v areálu Vysokomýtské nemocnice. Město v souladu se zákonem vypsalo výběrové řízení na pronájem nebytových prostorů ve Vysokomýtské nemocnici. Můžete, prosím, sdělit v jakém stavu toto řízení aktuálně je?

Město Vysoké Mýto skutečně vyhlásilo výběrové řízení na pronájem nebytových prostor v budově Vysokomýtské nemocnice o předpokládané výměře cca 400 m2 s využitím pro účely poskytování zdravotnických služeb – dialyzační pracoviště. Snažíme se tak – se souhlasem Pardubického kraje – pomoci Vysokomýtské nemocnici s využitím prázdných prostor. K termínu 30. dubna 2015 nám byly doručeny nabídky dvou zájemců o tyto prostory, které jsou aktuálně ve fázi posuzování výhodnosti.

 

Ptal se Miloš Fogl

 

Zdroje fotografií: archiv Naše Mýto a web Města http://urad.vysoke-myto.cz/starosta

Podobné články

3 Responses

Přidat názor
  1. Martin Šafr
    Kvě 12, 2015 - 10:29 AM

    Mám dotaz na starostu a ty radní, kteří stále podporují vybudování zkušební dráhy Iveco na vysokomýtském letišti (viz odpověď starosty na první otázku):
    Mám totiž ověřeno, že Ministerstvo dopravy (MD) dne 16.2.2015 zaslalo MěÚ V. Mýto (a předpokládám i Ivecu a Aeroklubu) své rozhodnutí, že NESOUHLASÍ se změnou funkčního využití části letecké plochy letiště – tedy se změnou č.3 územního plánu Vysoké Mýto – na plochu pro dráhu na testování autobusů.
    PODLE MD JE VYLOUČEN Z DŮVODU BEZPEČNOSTI SOUČASNĚ POVOZ ZKUŠEBNÍ DRÁHY A PROVOZ LETIŠTĚ.
    Není mi proto vůbec jasné jak po zamítnutí nutné zákonem stanovené změny uzemního plánu Ministerstvem dopravy si starosta a někteří radní dále představují vybudování zkušební dráhy v prostoru letiště. Napadá mě asi jediné možné technické řešení: vybudovat zkušební dráhu v podzemí pod letištěm. Má pan starosta a většina radních na mysli toto technické řešení?
    Prosím pana starostu o vysvětlení, není to jasné mně ani dalším, kteří tuto podivnou kauzu již rok sledují.

    Martin Šafr

    Odpověď
  2. Miloš Fogl
    Kvě 13, 2015 - 12:07 AM

    Já to chápu tak, že se pan starosta vrací k původní myšlence zrekonstruovat vzletovou a přistávací dráhu pro potřeby provozu letiště a vývoje v IVECO, tzn., že se tam projedou čtyři autobusy týdně. Jiné řešení zjevně není.
    Pro ostatní případy ochraňuj Pán Bůh Kujebinu před současným vedením Karosy, které není ani oficiálně schopno sdělit požadavek, co vlastně chce.
    Slovy jednoho bezvýznamného politika – osudem Detroitu vyhrožuje zbohatlík vyvádějící miliardy korun zisku ven z České republiky…
    Miloš Fogl

    Odpověď
  3. M.N.
    Čvn 29, 2015 - 03:50 PM

    Věřím, že při rozhodování o tom, komu město Vysoké Mýto pronajme by mělo býti i ověření si informací o provozovateli dialyzačních služeb. Osobně a z vlastních zkušeností se přikláním k větší firmě B Braun, Fresenius … Menší soukromé dialýzy se o své pacienty tak nestarají jako např. tyto. Není to problém zjistit. Navíc byste si měli i zjistit např. to jak spolupracujcí s transplantačními centry (stačí se dotázat ve FN HK) a měli byste míti jasno. Co se týká konkrétně pacientů, soukromé nedají pacientovi kromě služeb co platí pojišťovny nic. B Braun a další nemocniční dialýzy (velké nemocnice, fakultní atd.) běžně poskytnou svačinku a pití rádi a s ochotou.
    Soukromé ne. Zkuste si to prosím prověřit, jak u pacientů tak u lékařů třeba právě ve FN HK. Hlavně komunikaci s transplantačním centrem v FN HK, ta je u sokromých dialýz docela mizivá a prý i těžce kontrolovatelná. Vlastně oni nepotřebují posílat lidi na transplantaci. Není to jen rozhodnout o nájemci, ale vente prosím v úvahu i takové běžné starosti o nemocné.., ti ocení. Příkladem Vám může býti dialýza v Ústí nad Orlicí. Opravdu krásný lidský a profesionální odborný přístup všech v čele s panem doktorem Gorunem. Sice tam nechodíme, ale víme o čem píši, jaký to je rozdíl oproti soukromé dialýze. Tak prosím opravdu pečlivě zvažujte

    Odpověď

Leave a Reply to M.N. Zrušit

Váš email nebude zveřejněn *

ověřovací kód * Časový limit byl překročen. Načtěte prosím CAPTCHA znovu.

NAŠÍM CÍLEM JE POKUSIT SE SPOLUVYTVÁŘET VIZI,
JAK BY MĚLO NAŠE MĚSTO VYPADAT V NÁSLEDUJÍCÍCH LETECH.