Nové bezpečnostní prvky na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě
Přijďte se zeptat zástupců Ředitelství silnic a dálnic Pardubického kraje na vše, co Vás zajímá ohledně výstavby rychlostní komunikace R 35. Diskutovat se budou i možnosti vybudování nových bezpečnostních prvků na stávající silnici I/35, která protíná Vysoké Mýto.
Setkání se uskuteční dne 10. dubna v 16 hodin v informačním centru R 35 ve Vysokém Mýtě (bývalá zemědělská škola) http://www.r35.eu/infocentrum-r35
Dub 08, 2014 - 09:46 AM
Domnívám se, že stavby nadchodu a podjezdu nejsou dobrým nápadem, neboť budou stát nemalé finanční prostředky, způsobí další omezení dopravy v průběhu výstavby a jejich efekt nevyváží vložené náklady. Lépe by bylo v součinnosti s ŘSD urychlit stavbu obchvatu a ne ji naopak oddalovat.
Nadchod bude muset být tak vysoký, aby pod ním projely nadrozměrné náklady. Tak vysoko se chodcům nebude chtít chodit (podívejte se jak jsou dnes využívány dva podchody) a nadchod bude nevyužívanou stavbou, která ani pohledově Mýto nevylepší.
Podjezd – zde se bavíme o výrazně větším zásahu a tím i rozsáhlejším omezení dopravy, který krátce po dokončení ztratí význam, neboť odvedením tranzitní dopravy mimo město nebude podjezd potřebný.
Dub 28, 2014 - 10:29 PM
Setkání s krajským ředitelem ŘSD se účastnilo cca 40 občanů.
R35:
Ředitel Vebr deklaroval snahu realizovat celou trasu ideálně najednou. Výkup probíhá ve směru od Opatovic nad Labem.
Problémem nejsou peníze, ale legislativní snížení výkupních cen pozemků.
U Litomyšle je problém s územním plánem po jeho rozporování místním farmářem.
Na trasu je schválena EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí) a studie proveditelnosti. Tzn., že nelze měnit křižovatky, ale detaily stavby přijdou na řadu až s podrobnou projektovou dokumentací.
Zpochybnění tunelu Vraclav by oddálilo stavbu min. o 3 roky.
Kraj je pozadu cca 2 roky ve vztahu k přivaděčům.
Řešením problémů s účelovými průtahy výstavby je přizpůsobení legislativy německé, či slovenské, kdy nemá nesouhlas vlastníka s prodejem pozemku na trase odkladný účinek – Zákon o urychlení výstavby dopravní infrastruktury – Stavba se realizuje, soud řeší výši odstupného.
Záležitost prohlasování komplikuje fluktuace na Ministerstvu dopravy (sedmý ministr za tři roky).
I/35:
Jsou třeba úpravy na průjezdu městem. Je nutno zpracovat profesionální odbornou studii dopravního modelu na cca 40-ti místech. Logické je neřešit pouze tranzit, ale komplexně dopravu v celém městě. Zde se předpokládá významná finanční spoluúčast města na studii.
Studie musí být podrobena transparentní veřejné diskusi!
ŘSD předpokládá nutnost úprav v trase I/35 ve městě. Nápady s případnými mimoúrovňovými kříženími považuje za nereálné z hlediska financování a času realizace (v ideálním případě 2 roky po R35, což postrádá logiku)
https://www.facebook.com/pages/Na%C5%A1e-M%C3%BDto-ofici%C3%A1ln%C3%AD-str%C3%A1nka/696017163766436#!/696017163766436/photos/a.696025433765609.1073741828.696017163766436/746857448682407/?type=1&theater